GAIS förlorade mot Elfsborg med 0-2. Målvakten Mergim Krasniqi tyckte att det kändes fruktansvärt dåligt.
Vad hände under matchen?
Lagkaptenen August Wängberg kritiserade lagets spel. Han tyckte att de slog bort bollen helt onödigt och att de borde kunna vara mycket lugnare i spelet.
Supportrarnas protest
På läktaren valde några GAIS-supportrar att visa sitt missnöje över att laget skulle börja använda en trumma i klacken. De hade en banderoll med texten "Bevara vår tradition, bli inte en blåvit klon".
Reaktioner från spelarna
Amin Boudri tyckte att supportrarnas stöd var toppen, men att det var frustrerande att laget inte kunde göra en bättre insats framför de tillresta supportrarna. Gustav Lundgren noterade inte banderollen, men tyckte att supportrarna var grymma.
| Stat | Värde |
|---|---|
| Resultat | 0-2 |
| Motståndare | Elfsborg |
| Datum | Måndag |
GAIS-supportrarna stod kvar och hyllade sitt lag trots förlusten. Lagkaptenen August Wängberg tyckte att det var fint och att det betydde mycket.
GAIS Hub